sobota, júna 17, 2006

Vodičiakové rady

A máme to v suchu. Trvalo to síce dva týždne, no nie preto, že by sme niečo pokazili, ale jednoducho takto to tu chodí.

Pred dvoma týždňami sme si vystáli 4 rady.
RAD 1. - čakanie na poradové číselko do ďalšieho radu :o). Takmer sme ho nedostali. Teta nás začala presviedčať, že vodičiak z inej krajiny sa dá na marylandský zameniť len tak, že tam naklušeme pred 7-mou ráno v pracovných dňoch. Ako nám tak vysvetľuje, všimla si, že Tiborovi v priesvitnom obale vyčuhuje zelená karta. Vtedy sa "karta" obrátila a číselká sme dostali.
RAD 2. - Tu si pofotili nás a naše dokumenty a poslali nás na test.
RAD 3. - Čakanie na test. Boli dve možnosti: písomný alebo počítačový. Tibor hneď vedel, že ide na počítačový. Ja som si taká istá nebola, ale voľná stolička vedľa neho, keď už test robil, ma presvedčila. A veru sa vyplatilo. Z 20-tich otázok nám na 18-tej zahlásilo, že sme test spravili. Chudáci tí, ktorí si vybrali písomný test; kvasili tam už keď sme prichádzali, a kvasili aj keď sme odchádzali, lebo čakali na výsledky.
RAD 4. - Tu sme sa objednali na jazdu. Najbližší vhodný termín - o dva týždne.

Dnes
sme si postáli alebo posedeli v 5 radoch.
RAD 5. - S časenkou sme prišli k okienku, kde nám dali papier pre inštruktora, ktorý s nami bude jazdiť a na ktorom nám bude strhávať naše drahocenné body.
RAD 6. - Ujo v okienku nás nasmeroval na čakaciu dráhu 1 (Katka) a 2 (Tibor), kde sme už mali čakať v aute; kto chce v Amerike robiť jazdu na vodičiak, musí prísť (alebo ho musia priviesť) na aute. Testovali zastavovanie na stopke, paralelné parkovanie na čas (medzi dve autá, rovnobežné s obrubníkom), obrátku v obmedzenom priestore a priame cúvanie. Keď som hladko-obratko spotená prešla cvičiskom, Tibor zobral auto a šiel sa zaradiť do radu 7.
RAD 7. a 8. - Tieto rady prebiehali súbežne. Tibor sa potil v aute a ja som dostala časenku do ďalšej rady, kde mi mali dať plastinku - vodičiak.
RAD 9. - Tibor sa po úspešnej jazde zaradil do toho istého radu na plastinku ako ja.
RAD 10. - ..... Ďalšie rady nás čakajú už iba na semafóroch a v kolónach. :o).
Dve pikošky: Tibor dostal nejakého poctiváka, ktorý si hneď po 10 metroch na prvej stopke vystúpil z auta, aby pozrel, či Tibor náhodou neprešiel stopkovú čiaru. Tibor to všetko mal samoška pod kontrolou, no na ďaších stopkách zastavoval pre istotu tak, že čiaru bolo vidieť z auta :o). Aby poctivák nemusel zakaždým vystupovať :o). Moja pikoška je ešte lepšia: po tom, čo som na jazde zaparkovala na prvý pokus, u Štefanovcov, keď sme vracali auto, sa mi to podarilo až na piaty :o))).
-K-

Žiadne komentáre: