nedeľa, mája 14, 2006

Ako sme piekli chlebík

V jedno sobotné dopoludnie sme sa rozhodli vyskúšať upiecť si chlebík.

Najprv som zistila, že ml sa nerovná g, teda aspoň keď hovoríme o váhe múky. Načapovala som si totiž múku pekne do pohára a dala do misky... podľa odmerky to mal byť už 1l, ale ten liter sa akosi nerovnal kg. Ešte šťastie, že som už robila kysnuté cesto, hneď sa mi to nezdalo, že je tej múky akosi málo. Tak som si začala spomínať na našu slovenskú odmerku, kde sú čiaročky na múku, vodu, cukor, ryžu... Spomenula som si, že na rovnakej úrovni boli údaje 500 ml vody a 350 ml múky. Tu som do prepočtov zatiahla aj Tibora, ktorý mi to potvrdil. Pekne som si teda odmerala ingrediencie, vymiesila cesto. Miesila som ho určite aj dlhšie ako babkiných predpísaných 15 minút a nechala som si ho kysnúť v postieľke v teplúčku :o)

Pokiaľ nám kysol chlebík, ostrihala som Tibora. Kúpili sme si kadernícke nožnice a poviem vám, strihali samé. Naozaj som ho dobre a hlavne rýchlo ostrihala. Teda rýchlo, určite nie tak ako profi kaderníčka, no doma musel chudák trpieť na našom štokerlíku niekedy aj viac ako hodinu. A tu som za tú hodinu umyla ešte aj seba a aj kúpeľku.

Za ten čas mi chlebík pekne vykysol. Tak som ho podľa Ľubkiných rád rozdelila na dva plechy a pekne som ho počas pečenia potierala vodičkou, takže aj kôrku mal a aj bol pekný lesklý.

-K-

3 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Toto mi Tibor urcite urobil naschval!!! Myslim ten kusisko syra, hen na stole. Nuz, bolo by nacim ho okostovat, ale ako sa poznam, ostal by po nom iba smutny tanier.

Miro

Anonymný povedal(a)...

no vedel som ze sa chytis :) inak to zelene vpravo je avokadova pomazanka z Katkinej dielne, tiez vyborna... domaci chlebik s avokadovou pomazankou a snehobielym syrom brie - tak kedy dojdete na kostovku?!

Anonymný povedal(a)...

Až bude ku koštovke aj to v pravo hore, to červené...
Katka má vraj dobrý recept aj na koláč a vraj ho sľúbila aj mame. Tak šup s ním, nech ho oprobujeme.