sobota, februára 24, 2007

Ako som prišiel k Polydronu

Každý, kto z časti pozná aktivity Katedry matematiky PdF UK v Bratislave, dôverne pozná aj POLYDRON. Je to súprava plastových geometrických útvarov s patentovaným systémom spájania - útvary sa po spojení dajú voľne otáčať okolo ich spoločnej strany, akoby boli spojené pántmi. Patent vlastní a súpravu vyrába spoločnosť s hlavným sídlom v Británii a Polydron je na Slovensku (ale i Česku a v okolí) známy najmä - ba priam výlučne - vďaka popularizačným prednáškam, workshopom a aktivitám docenta Olivera Žideka.

Na súpravu som sa už dávnejšie pýtal aj tu, lebo súčasťou jedného kurzu, ktorý učím, je aj vyplňovanie roviny a geometria telies. Odpovede sa pohybovali zhruba od negatívneho extrému nič také nepoznám až po pozitívny áno asi viem o čom hovoríš a možno som to aj tu niekde videl(a). Očividne aj ten najpozitívnejší extrém nebol pre mňa ktovieako pozitívny, preto si viete predstaviť moje prekvapenie, keď som v jednej učebni, na hornej polici, kde som ledva aj ja sám zo stoličku dočiahol, objavil červenú plastovú krabicu. Keď som utrel hrubočiznú vrstvu prachu, vykukol nápis Polydron!!!

Krabicu som hneď znárodnil s úmyslom urobiť v nej inventúru, ale aby náhodou niekomu nechýbala, nechal som na polici lístok a poslal som mejl všetkým potenciálnym používateľom z math ed. "Šéfka" matematického programu pre učiteľov-elementaristov mi na to hneď odpísala, že ak bolo na tej krabici toľko prachu, tak je to určite moja súprava Polydron, ktorú som si konečne našiel :))) .

Takto som teda prišiel k Polydronu. A prvá (hneď po mne) sa z neho tešila Katka.
-t-

Žiadne komentáre: