HOV Lane, čiže High Occupancy Vehicle Lane a v preklade "jazdný pruh pre vozidlá s veľa cestujúcimi" je špeciálny jazdný pruh na diaľniciach pre tie vozidlá, ktoré vezú "veľa" cestujúcich. Na viacprúdovej diaľnici je to pruh úplne vľavo a môžu naň len tie vozidlá, ktoré spĺňajú podmienku minimálneho počtu cestujúcich. Pritom podmienka minimálneho počtu je veľmi relatívna a závisí od štátu alebo lokality.
To, že autobus patrí medzi také vozidlá asi nikoho neprekvapí. Ale čo povedať na to, keď high occupancy vehicle sú v Marylande všetky dopravné prostriedky vezúce aspoň dvoch (!!!) cestujúcich! Nám tento paradox došiel až keď sme sa s Katkou viezli po diaľnici v čase dopravnej špičky, okolo piatej poobede. Predstavte si 10 prúdovú diaľnicu (5 jazdných pruhov v jednom smere). A predstavte si 4 pruhy idúce krokom: auto za autom, auto vedľa auta. A úplne vľavo, pri stredovom deliacom páse, jeden pruh voľný a slobodný kde sa dá isť - no ako na diaľnici.
Keďže sme bolí dvaja v aute, tak sme mali právo tento pruh využiť. Frčali sme rýchlosťou takých 60-65 MPH popri krokom idúcich autách, v ktorých - a to som si dal tu námahu to odsledovať - bol iba šofér a nik viac! A to neboli 1.4 l Fabijky a Felicie ako na Slovensku, ale poriadne viaclitráky a ... no bezmála polovica terénnych SUV...
Je to viac než jasné... Ak niekto na svete môže ovplyvniť dopyt po rope a ceny benzínu, tak sú to práve američania. Je neuveriteľné, koľko ton benzínu tečie americkými cestami denno denne len tak, pre nič-za nič, lebo si američania zvykli na takýto životný štandard... No najsmutnejšie na tom je to, že stále nie sme v štádiu, kedy by to američanom mohlo začať dochádzať... 23 slovenských korún za liter benzínu veru stále nie je cena, ktorá by američanov prinútila aspoň chvíľu rozmýšľať. Tá vo-všetkých-médiách-prítomná panika o ktorej som písal v príspevku z 19. mája je očividne iba štandardný príklad schopnosti amerických médií urobiť z blbosti trhák.
-t-
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára